Szanowni Państwo,
Ochrona Państwa danych osobowych jako użytkowników strony internetowej www.topaz24.pl jest bardzo ważnym aspektem działalności naszej firmy. Nasza Polityka prywatności została przygotowana po to, aby zapoznać użytkowników z zasadami gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych na tej stronie internetowej.
Zasady dotyczące Polityki prywatności są dostępne na stronie głównej tej witryny internetowej, a także w każdym miejscu na stronach, gdzie użytkownicy przekazują swoje dane osobowe.
- Administrator
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest: PHU Topaz Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sokołowie Podlaski, adres: ul. Kolejowa 3B, 08-300 Sokołów Podlaski (dalej: „Topaz” lub „Administrator”), dawniej Zbigniew Paczóski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą PACZÓSKI ZBIGNIEW PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO-USŁUGOWE „TOPAZ” w Sokołowie Podlaskim.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (dalej „IOD”) w osobie Pani Angeliki Mosler. W razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań, prosimy o kontakt z IOD na adres e-mail: daneosobowe@topaz24.pl lub na adres Administratora podany powyżej.
- Dane, które otrzymujemy od Państwa i inne dane
W momencie skorzystania przez Państwa z poszczególnych usług (funkcjonalności) oferowanych na stronie internetowej www.topaz24.pl, Topaz staje się Administratorem Państwa danych osobowych. Poniżej znajdują się szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób pozyskujemy Państwa dane osobowe w zakresie konkretnych usług (funkcjonalności) oferowanych na stronie internetowej lub we współpracy z Państwem:
- a) wyświetlanie strony topaz24.pl
W trakcie wyświetlania naszej strony internetowej działająca na Państwa urządzeniu końcowym przeglądarka bez Państwa udziału wysyła na serwer naszej strony i czasowo zapisuje w tzw. pliku dziennika:
- nazwę i adres URL wyświetlanego pliku,
- adres IP kompatybilnego z Internetem urządzenia, na którym jest wyświetlana strona,
- datę i godzinę wejścia,
- użytą przez Ciebie przeglądarkę i ewentualnie system operacyjny Twojego komputera połączonego z Internetem oraz
- nazwę operatora Internetu
- stronę / aplikację, z której nastąpiło wejście (adres URL strony),
Jeżeli w swojej przeglądarce lub w systemie operacyjnym albo w innych ustawieniach swojego urządzenia końcowego, wyrazili Państwo zgodę na tzw. geolokalizację, używamy tej funkcji, aby oferować Państwu indywidualne usługi odnoszące się do aktualnego miejsca pobytu (np. lokalizację najbliższego sklepu). Zgromadzone w ten sposób dane lokalizacyjne przetwarzamy wyłącznie w ramach tej funkcji.
- b) rejestracja na stronie internetowej w ramach konta i Programu Lojalnościowego TOP – Karta Stałego Klienta:
W momencie rejestracji indywidualnego konta użytkownika pomiędzy Państwem a Administratorem dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług serwisu na zasadach określonych w odrębnym Regulaminie dostępnym pod adresem: https://topaz24.pl/media/pdf/polityka_prywatnosci.pdf („Regulamin”).
Podanie przez Państwa swoich danych osobowych jest dobrowolne, lecz bez nich nie byłaby możliwa rejestracja na Państwa konto na stornie internetowej www.topaz24.pl.
Aby zapewnić jak największy komfort podczas zakupów, w przypadku ofert internetowych Topaz oferuje stałe przechowywanie Państwa danych osobowych na zabezpieczonym hasłem koncie. Po utworzeniu konta klienta, ponowne wpisywanie danych osobowych nie jest konieczne.
Można używać konta bez konieczności oddzielnej rejestracji lub ponownego wprowadzania szczegółowych danych użytkownika. W dowolnym momencie można przeglądać i zmieniać swoje dane osobowe zapisane na Państwa koncie klienta a także np. zapamiętać artykuły w celu ich kupna w przyszłości. Aby założyć konto, oprócz danych pobieranych podczas zamówienia należy wpisać samodzielnie wybrane hasło. Jako podstawa prawna służy tutaj artykuł 6 ustęp 1 litera b) RODO, co oznacza, że udostępniają nam Państwo dane w celu wykonania umowy.
- c) formularz kontaktowy do Biura Obsługi Klientów
W momencie skorzystania przez Państwa z formularza kontaktowego do Biura Obsługi Klientów uzyskujemy możliwość przetwarzania Państwa danych osobowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu, którym jest opracowanie odpowiedzi na zadane pytanie i prowadzenie z Państwem korespondencji.
Podanie przez Państwa swoich danych osobowych jest dobrowolne, lecz bez nich nie byłby możliwe prowadzenie z Państwem korespondencji.
- d) formularz kontaktowy ankiety
W momencie skorzystania przez Państwa z formularza kontaktowego ankiety uzyskujemy możliwość przetwarzania Państwa danych osobowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu, którym jest opracowanie odpowiedzi na zadane pytanie i prowadzenie z Państwem korespondencji, a także podjęcie stosownych działań z uwagi na zgłoszone przez Państwa uwagi.
Podanie przez Państwa swoich danych osobowych jest dobrowolne, lecz bez nich nie byłby możliwe podjęcie działań wobec Państwa ankiety.
- e) formularz praca oraz załącznik CV
W momencie skorzystania przez Państwa z formularza pracy uzyskujemy możliwość uwzględnienia Państwa kandydatury w prowadzonej rekrutacji na wskazane stanowisko.
Podanie przez Państwa swoich danych osobowych jest dobrowolne, lecz bez nich nie byłby możliwe prowadzenie rekrutacji z Państwa udziałem.
- f) kontakt e-mail lub telefoniczny w zakresie współpracy, w tym franczyzy
W momencie kontaktu przez Państwa na wskazany adres e-mail lub telefon, uzyskujemy możliwość przetwarzania Państwa danych osobowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu, którym jest opracowanie odpowiedzi na zadane pytanie i prowadzenie z Państwem korespondencji.
Podanie przez Państwa swoich danych osobowych jest dobrowolne, lecz bez nich nie byłby możliwe prowadzenie z Państwem korespondencji.
- g) kontakt e-mail lub telefoniczny w zakresie talonów towarowych, Kart Partnera i paczek świątecznych
W momencie kontaktu przez Państwa na wskazany adres e-mail lub telefon, uzyskujemy możliwość przetwarzania Państwa danych osobowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu, którym jest opracowanie odpowiedzi na zadane pytanie i prowadzenie z Państwem korespondencji.
Podanie przez Państwa swoich danych osobowych jest dobrowolne, lecz bez nich nie byłby możliwe prowadzenie z Państwem korespondencji.
- h) realizacja umów sprzedaży
Przedmiotem działalności Topaz jest m.in. sprzedaż na odległość towarów i usług. W związku z tym przetwarzamy dane niezbędne do zawarcia i realizacji umowy. Zaliczają się do nich w szczególności:
- imię, nazwisko,
- adres do faktury i adres dostawy,
- adres e-mail,
- dane do płatności,
- numer telefonu.
- i) przetwarzanie danych dla celów reklamowych przez pliki cookies
W przypadku wyrażenia stosownej zgody na przechowywanie w Państwa urządzeniu plików cookies i innej podobnej technologii oraz uzyskiwanie dostępu do niej możemy rozpocząć przetwarzanie Państwa danych osobowych, w tym informacji o Państwa aktywności na stronie internetowej (m.in. jakie obszary strony są odwiedzane, z jakich linków Państwo korzystacie itd.) w celach reklamowych. Dane te mogą służyć do tworzenia Państwa profili. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych dokonujemy oceny wybranych czynników w celu analizy Państwa zachowania lub stworzenia prognozy na przyszłość. Pozwala to na lepsze dopasowanie wyświetlanych lub przekazywanych treści do Państwa indywidualnych preferencji i zainteresowań. Sposób wykorzystania profili zależy od tego, jakiej treści zgodę marketingową Państwo wyrazili.
W każdym momencie mogą Państwo wycofać zgodę na wykorzystanie przez nas w odniesieniu do każdego z kanałów komunikacji i ze skutkiem na przyszłość. Wycofanie zgody będzie miało skutek na przyszłość, co oznacza, że nie wpłynie na zgodność z prawem wszelkich działań podjętych przez nas przed jej wycofaniem. W dowolnym momencie mają Państwo także prawo do bezpłatnego sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych w wyżej wymienionych celach. Żeby wycofać zgodę lub wyrazić sprzeciw wystarczy np. wysłać e-mail na adres podany w punkcie 1 powyżej.
- j) dane do udziału w konkursach
Dane osobowe przekazane nam przez Państwa w ramach uczestnictwa w konkursie są wykorzystywane wyłącznie do przeprowadzenia konkursu (np. wyłonienia zwycięzców, powiadomienia zwycięzców, wysyłki nagrody) i obejmują dane kontaktowe i dane identyfikacyjne.
- Cele i podstawy przetwarzania
W ramach korzystania przez Państwa ze strony www.topaz24.pl oraz w ramach współpracy, Państwa dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
- wyświetlanie strony internetowej topaz24.pl w celu, aby zagwarantować niezakłócone tworzenia połączenia, zagwarantować komfortowe korzystanie z naszej strony internetowej / aplikacji, analizować bezpieczeństwo i stabilność systemu. Podstawę prawną przetwarzania adresu IP oraz pozostałych danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ust.1 lit. f) RODO. Nasz uzasadniony interes wynika z wymienionych powyżej celów przetwarzania danych. Jeżeli prezentacja służy przygotowaniu umowy, podstawą prawną przetwarzania jest artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO.
- rejestracja na stronie internetowej w ramach Programu Lojalnościowego TOP – Karta Stałego Klienta. Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu świadczenia usług (funkcjonalności) dostępnych w Serwisie i wykonania zobowiązań Administratora jako dostawcy Serwisu.
Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usług Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- marketingu bezpośredniego produktów i usług Administratora w ramach udziału w Programie TOP – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w przypadku zaś uzyskania odpowiedniej zgody podstawą jest artykuł 6 ustęp 1 litera a) RODO. Przetwarzanie danych klientów do własnych celów reklamowych lub do celów reklamowych osób trzecich należy traktować jako uzasadniony interes.
- odpowiedzi na formularze kontaktowe lub pytania lub wnioski, zadane poprzez formularze dostępne na stronie internetowej www.topaz24.pl lub na podane adres e-mail lub numer telefonów i prowadzenia korespondencji i kontaktów w celu zakończenia zainicjowanych przez Państwa w powyższy sposób spraw, udzielenia odpowiedzi lub realizacji wniosków. Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest niezbędność przetwarzania do realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu, którym jest możliwość udzielania odpowiedzi na zadane przez Państwa pytania (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- udziału w rekrutacji – podstawą prawną jest przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – klikając w przycisk „Wyślij zgłoszenie do pracy” lub w inny sposób wysyłając zgłoszenie rekrutacyjne do Administratora, zgadzacie się Państwo na przetwarzanie przez Administratora, jak również przez wszystkie spółki należące do grupy kapitałowej Administratora, danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu.
- udziału w przyszłych rekrutacjach – podstawą prawną jest przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Jeżeli chcą Państwo, abyśmy zachowali Państwa CV w naszej bazie, należy umieść dodatkowo w CV następującą zgodę: „Zgadzam się na przetwarzanie przez P.H.U. Topaz Sp. z o.o. z siedzibą w Sokołowie Podlaskim danych osobowych zawartych w moim zgłoszeniu rekrutacyjnym dla celów przyszłych rekrutacji na podobne stanowiska”.
- wykorzystanie adresów e-mail pracowników – podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która jest uzyskiwana od Państwa w trakcie zawierania stosownych umów; adresy są pobierane wyłącznie w celu ułatwienia kontaktu z Państwem i przesyłania stosownych dokumentów lub oświadczeń związanych z łączącymi nas z Państwem umowami o pracę. W każdym momencie mogą Państwo wycofać zgodę na wykorzystanie przez nas adresu e-mail. Wycofanie zgody będzie miało skutek na przyszłość, co oznacza, że nie wpłynie na zgodność z prawem wszelkich działań podjętych przez nas przed jej wycofaniem. Żeby wycofać zgodę, wystarczy np. wysłać e-mail na adres podany w punkcie 1 powyżej.
- realizacja zawartych umów. Podane przez Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu zagwarantowania korzystania z naszej strony internetowej/aplikacji oraz realizacji postanowień umownych związanych z świadczeniem usług.
Podstawą prawną wymienionego powyżej przetwarzania jest artykuł 6 ustęp 1 lit. b) RODO w związku z wyrażeniem zgody na konkretny kanał komunikacji (wysyłka towaru na wskazany adres dostawy), co oznacza, że udostępniasz nam dane w celu zawarcia i realizacji umowy.
- poprawienia funkcjonowania i szybkości działania strony internetowej, dopasowania treści oferty do Państwa oczekiwań i preferencji ustalonych na podstawie Państwa zachowania online podczas przeglądania stron Internetowych, co rejestrują pliki cookie; pliki cookie mogą być zamieszczane przez podmioty, z którymi współpracujemy; pliki cookie mogą zbierać dane o Państwa zachowaniu w sieci czy adresie IP, a także anonimowe zagregowane statystyki przeglądania artykułów i produktów na stronach serwisu; odpowiadają też za utrzymanie sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła – podstawę prawną przetwarzania danych jest Państwa zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO); podstawą prawną korzystania z (technicznie) niezbędnych plików cookie (i podobnych technik) jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, co oznacza, że przetwarzamy Twoje dane w celu świadczenia naszych usług w trakcie zawierania lub wykonywania umowy.
- udział w różnych konkursach na naszej stronie internetowej lub przez aplikację KSK. Na dole strony internetowej, w zakładce „Konkursy” zamieszczamy informacje o obecnie prowadzonych przez nas konkursach. Jeżeli w danym konkursie nie postanowiono inaczej lub nie udzielicie nam Państwo dalszej wyraźnej zgody, dane osobowe przekazane nam przez Państwa w ramach uczestnictwa w konkursie są wykorzystywane wyłącznie do przeprowadzenia konkursu (np. wyłonienia zwycięzców, powiadomienia zwycięzców, wysyłki nagrody). Jako podstawa prawna przetwarzania danych w ramach konkursów służy artykuł 6 ustęp 1 litera b) RODO. W przypadku złożenia oświadczenia o zgodzie w ramach konkursu za podstawę prawną przetwarzania danych opartego na udzielonej zgodzie służy artykuł 6 ustęp 1 litera a) RODO. Jeżeli w ramach konkursu udzielili Państwo zgody, w dowolnym momencie macie Państwo możliwość wycofania tej zgody ze skutkiem na przyszłość. Szczegółowe informacje dotyczące tych przypadków możesz znaleźć dokumentach opracowanych na potrzeby danego konkursu.
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); uzasadnionym interesem Administratora jest ochrona przed roszczeniami związanymi z korzystaniem ze strony www.topaz24.pl.
- Komu przekazujemy dane
Państwa dane osobowe przekazujemy:
- podmiotom przetwarzającym dane na nasze zlecenie, w szczególności dostawcom usług IT, agencjom marketingowym – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. W zakresie przetwarzania danych za pomocą plików cookie i podobnych technik do przetwarzania danych dotyczących użytkowania, korzystamy z wyspecjalizowanych usługodawców, szczególnie z sektora marketingu internetowego. Płatności obsługiwane są przez dostawców usług płatniczych, którzy przetwarzają dane niezbędne do przeprowadzenia transakcji. Po podaniu swoich danych możesz złożyć zlecenie płatności za pośrednictwem danego dostawcy. Aby móc zrealizować płatność, w szczególności przekazujemy informację dotyczącą kwoty płatności do wybranego dostawcy usług płatniczych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych dokonanego przez dostawców usług płatniczych oraz ich dane kontaktowe można znaleźć w tekstach informacyjnych na ekranie wprowadzania danych lub na stronie internetowej dostawcy usług płatniczych.
Wszyscy nasi usługodawcy przetwarzają Państwa dane w naszym imieniu jako podmioty przetwarzające, w każdym przypadku są starannie wybierani i objęci stosownymi zobowiązaniami umownymi zgodnie z art. 28 RODO.
- osobom trzecim, w szczególności uprawnionym organom, jeżeli obowiązek taki wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
Poza wskazanymi w polityce prywatności przypadkami nie przekazujemy Państwa danych odbiorcom z siedzibą poza Unią Europejską lub Europejskim Obszarem Gospodarczym. Dane użytkowników mogą być przekazywane przy współpracy z podmiotami zewnętrznymi do podmiotów z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego – w szczególności do Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Podmioty te są stroną wiążących reguł korporacyjnych zgodnie z art. 47 RODO, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję; standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez organ nadzorczy i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z procedurą sprawdzającą; zatwierdzonego kodeksu postępowania z wiążącymi i egzekwowalnymi zobowiązaniami administratora lub podmiotu przetwarzającego w państwie trzecim do stosowania odpowiednich zabezpieczeń, w tym w odniesieniu do praw osób, których dane dotyczą; zatwierdzonego mechanizmu certyfikacji wraz z wiążącymi i egzekwowalnymi zobowiązaniami administratora lub podmiotu przetwarzającego w państwie trzecim do stosowania odpowiednich zabezpieczeń, w tym w odniesieniu do praw osób, których dane dotyczą. W innych przypadkach nie przewiduje się przekazywania danych osobowych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Okres przetwarzania danych
Z Państwa danych osobowych będziemy korzystać:
- w razie zawarcia z Użytkownikiem umowy, dane będą przetwarzane przez Administratora co do zasady przez czas obowiązywania tej umowy, a po jej zakończeniu – przez okres, w którym możliwe jest powstanie ewentualnych roszczeń z nią związanych.
- w razie powstania roszczeń, Państwa dane będą przechowywane przez okres trwania postępowania sądowego uwzględniając okres egzekucji wyroku.
- do czasu zgłoszenia przez Państwa sprzeciwu w zakresie, w jakim Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług Administratora,
- do momentu wycofania Państwa zgody na przetwarzanie, jeżeli zgoda została udzielona. Wycofanie zgody będzie miało skutek na przyszłość, co oznacza, że nie wpłynie na zgodność z prawem wszelkich działań podjętych przez nas przed jej wycofaniem.
- w zakresie plików cookies sesyjnych przez okres do 2 lat lub do czasu ich usunięcia z przeglądarki internetowej, z kolei w zakresie plików stałych cookies pozostają w przeglądarce do momentu terminu ich wygaśnięcia lub do momentu ich usunięcia przez użytkownika z przeglądarki; po anonimizacji adresu IP jego powiązanie z Państwa osobą nie jest już możliwe.
- przez okres nie dłuższy niż okresy przedawnień w sprawach cywilnych i karnych ustalone zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego prawa w zakresie, w jakim Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami
- po zakończeniu konkursu i wyłonieniu zwycięzców dane osobowe uczestników zostają usunięte, o ile ich przechowywanie nie wynika z innych przepisów prawa (np. podatkowych).
- w zakresie zapewnienia rozliczalności – dane takie, co do zasady mogą być przechowywane bezterminowo. Informujemy jednak, iż będzie to miało miejsce w wyjątkowych przypadkach – np. w sytuacji, w której wyrażono by przez Panią/Pana sprzeciw wobec przetwarzania.
- po zamknięciu naszej strony internetowej dane geolokalizacyjne są usuwane.
- Prawa w zakresie przekazanych danych osobowych
Jeżeli wyrazili Państwo jakiekolwiek zgody na przetwarzanie danych osobowych, w każdym momencie mogą Państwo wycofać zgodę na wykorzystanie przez nas w odniesieniu do każdej danej osobowej, do każdego z kanałów komunikacji i ze skutkiem na przyszłość. Wycofanie zgody będzie miało skutek na przyszłość, co oznacza, że nie wpłynie na zgodność z prawem wszelkich działań podjętych przez nas przed jej wycofaniem. Żeby wycofać zgodę wystarczy np. wysłać e-mail na adres podany w punkcie 1 powyżej.
Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych ich dotyczących oraz prawo żądania sprostowania tych danych, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
W zakresie, w jakim przetwarzanie Państwa danych osobowych następuje w sposób zautomatyzowany w celu zawarcia i wykonania umowy lub na podstawie zgody, przysługuje Państwu prawo do przenoszenia danych osobowych, to jest otrzymania od Administratora Państwa danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie, nadającym się do odczytu maszynowego. Przedmiotowe dane mogą zostać przesłane innemu administratorowi danych.
Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
Przysługuje Państwo również prawo wniesienia sprzeciwu w odniesieniu do wszystkich opisanych w niniejszej Polityce prywatności celów przetwarzania, w ramach których przetwarzanie odbywa się na podstawie artykułu 6 ustęp 1 litera f) RODO. Inaczej niż w przypadku specjalnego prawa do sprzeciwu skierowanego na przetwarzanie danych w celach reklamowych (dot. w szczególności plików cookies), zgodnie z RODO do wykonania takiego sprzeciwu jesteśmy zobowiązani, jeżeli poinformują nas Państwo o istotnych powodach, np. możliwym zagrożeniu życia lub zdrowia.
Ta witryna internetowa nie jest przeznaczona dla osób poniżej 18. roku życia
Nasza strona internetowa nie jest przeznaczona dla osób, które nie ukończyły 18 lat i dlatego też topaz24.pl nie gromadzi i nie przechowuje informacji dotyczących osób, o których wiadomo, że są niepełnoletnie.
W przypadku sprzedaży produktów podlegających ograniczeniom wiekowym, np. alkoholu sprzedawca uprawniony jest do żądania dokumentu stwierdzającego wiek nabywcy, stosownie do art. 15 ust. 2 Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
- Wykorzystywanie plików cookies
Aby zapewnić Państwu wygodne korzystanie z naszej strony internetowej, wykorzystujemy tzw. pliki cookies. Cookie jest niewielkim plikiem, złożonym z cyfr lub liter, który ładuje się do komputera, kiedy użytkownik korzysta z pewnych, określonych stron. Cookies pozwalają stronie internetowej rozpoznać urządzenie użytkownika.
Cookies mogą zostać zapisane na dłuższy czas lub też mogą zostać usunięte gdy zakończono przeszukiwania stron internetowych (sesja zaczyna się od momentu, gdy użytkownik otworzy okno przeglądarki do momentu, gdy ją opuści).
Typy i cele plików cookies
W ramach Serwisu stosowane są następujące typy plików cookies:
- „sesyjne” (session cookies), które są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Sesyjne pliki cookies dają stronom internetowym możliwość łączenia działań użytkownika podczas przeszukiwania tych stron. Mogą być używane w wielu celach takich jak przypominanie, co użytkownik włożył do swego koszyka zakupów. Sesyjne pliki cookies zostają usunięte po zakończeniu przeglądania i nie są przechowywane przez dłuższy czas.
- „stałe” (persistent cookies), które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. Trwałe pliki cookies są przechowywane na komputerze użytkownika pomiędzy kolejnymi sesjami przeglądania, co pozwala na zapamiętanie preferencji użytkownika, lub jego działań podczas przeglądania danej strony (lub nawet wielu różnych stron internetowych). Trwałe pliki cookies mogą być używane między innymi do zapamiętania preferencyjnych czynności i dokonanych wyborów użytkownika.
- „podmiotów/stron trzecich” – związane są one z faktem wykorzystywania przez Administratora funkcji zapewnianych przez podmioty trzecie. Wykorzystanie tych plików Cookies zostało opisane w dalszej części dokumentu. Pliki cookie ‘strony pierwszej’ i ‘strony trzeciej’ To czy dany plik cookie jest plikiem „strony pierwszej” czy „strony trzeciej” wynika z witryny lub domeny, która umieszcza dany cookie. Cookies „pierwszej strony” w podstawowym znaczeniu są to cookies zamieszczone przez witrynę odwiedzaną przez użytkownika – witrynę wyświetlaną w oknie URL (czyli www.topaz24.pl). Cookies „trzeciej strony” to cookies, które są umieszczane przez domeny różne od odwiedzonej przez użytkownika.
Pliki cookies wykorzystywane są przez Administratora w następujących celach:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu lub służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
b) „marektingowe” pliki cookies, umożliwiają dostosowanie treści reklamowych do preferencji użytkowników;
c) „analityczne” pliki cookies, umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
Podczas korzystania z naszej strony www.topaz24.pl w Państwa urządzeniu mogą być dodatkowo umieszczone pliki cookies pochodzące od innych podmiotów (zewnętrzne pliki cookies), w szczególności od dostawców serwisów takich jak: Facebook czy Google w celu umożliwienia Państwu skorzystania z funkcjonalności naszej strony internetowej, zintegrowanej z tymi serwisami. Każdy z dostawców określa zasady korzystania z plików cookie w swojej polityce prywatności.
Informacje te są używane do analizy korzystania z naszych stron internetowych, sporządzania raportów o aktywności na tych stronach oraz do świadczenia innych usług związanych z korzystaniem ze stron internetowych i Internetu w celu przeprowadzenia badań rynkowych i dostosowania zawartości tych stron internetowych do preferencji użytkowników.
Lista domen podmiotów trzecich, instalujących pliki cookies w Serwisie:
1) youtube.com
2) google.com
3) facebook.com
Użytkownik, który nie życzy sobie wykorzystywania plików cookies w opisanych powyżej celach, ma możliwość skonfigurowania ustawień wykorzystywanej przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie wspomnianych plików w pamięci komputera. W każdej chwili może również usunąć je ręcznie. W celu zapoznania się ze szczegółową instrukcją postępowania prosimy o odwiedzenie strony internetowej producenta używanej przeglądarki internetowej.
Jeżeli pragną Państwo uzyskać więcej informacji na temat cookies, w tym między innymi jak je blokować i usuwać, proszę zapoznać się z: http://www.allaboutcookies.org/ Niniejsza witryna internetowa używa przedstawionych poniżej Cookies.
Lp. |
Nazwa |
Opis |
Czas trwania |
1 |
_ga |
Plik cookie odpowiedzialny jest za rozróżnianie użytkowników. Plik zapisywany jest przez serwer narzędzia Google Analytics |
2 lata |
2 |
_gid |
Służy do rozróżniania użytkowników zapisanych przez usługę śledzenia stron internetowych Google Analytics (1st party). |
1 dzień |
3 |
_gat_AP |
Plik używany do działania Google Analytics – „throttle request rate” |
1 min |
4 |
SESSID |
Informacje nt. sesji podłączeniowej do stron |
Sesja |
5 |
cookies |
Plik zapisuje informację o wyświetleniu się banera Informującego o stosowaniu plików cookies na stronie portalu |
Nie traci ważności |
6 |
consent |
Pliki cookies zapamiętujące preferowane przez użytkownika ustawienia plików cookies |
W zależności od ustawień przeglądarki do 400 dni |
Użytkownik może cofnąć lub usunąć swoją zgodę lub blokować cookies, które są do niego wysyłane z tej witryny, jednakże wówczas pewne części witryny mogą nie działać poprawnie.
Korzystanie z Serwisu związane jest z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywany jest Serwis. Z tego względu każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi serwera obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Dane te są wykorzystywane jedynie w celu administrowania Serwisu i ich zawartość jest udostępniana wyłącznie osobom upoważnionym przez Administratora do administrowania serwerem.
Modyfikacje ustawień cookies
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.) Użytkownik ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików cookies do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki.
Jednocześnie Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Ponadto, aby zmodyfikować ustawienia cookies, z jakich korzysta strona www.topaz24.pl, należy dokonać zmiany w zakładce Cookies – ustawienia, znajdującej się na stronie www.topaz24.pl.
Jak zarządzać plikami cookies w popularnych przeglądarkach? Poniżej podajemy linki z informacjami dotyczącymi najpopularniejszych przeglądarek.
Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
Internet Explorer: http://support.microsoft.com/kb/278835/pl
Opera: http://help.opera.com/Linux/9.22/pl/cookies.html
Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
Safari: http://safari.helpmax.net/pl/oszczedzanie-czasu/blokowanie-zawartosci/
- Portale społecznościowe
Strona internetowa topaz24.pl stosuje wtyczki społecznościowe sieci facebook.com, prowadzonej przez Facebook Inc. z siedzibą w USA, 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA (dalej jako „Facebook”). Wtyczki Facebook można rozpoznać np. po charakterystycznym logo (biała litera „f” na niebieskim polu lub biały kciuk skierowany ku górze na niebieskim tle).
W czasie wizyty na naszej stronie internetowej, przeglądarka tworzy bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook, jednakże nie mamy wpływu na ilość danych, które Facebook pobiera za pomocą takich wtyczek. Szczegółowe informacje w tym zakresie można uzyskać pod adresem: http://www.facebook.com/help/?faq=17512. Cel i zakres zbierania danych osobowych oraz dalsze przetwarzanie przez Facebooka nie są nam znane, jednakże możliwe jest zablokowanie w przeglądarce wtyczek społecznościowych Facebook, przy wykorzystaniu odpowiednich blokad (np. „Facebook Blocker”).
- Google Analitics
Na naszej stronie internetowej możemy korzystać z Google Analytics, sieciowej usługi analitycznej Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043, USA („Google”). Google Analytics używa tzw. ciasteczek (ang. cookie), plików tekstowych, które zapisywane są w Państwa komputerze i umożliwiają analizę korzystania przez Państwa ze strony internetowej. Informacje tworzone przez pliki cookie na temat korzystania przez Państwa z tej strony internetowej są z reguły przekazywane do serwera Google w USA i tam zapisywane. Dla Państwa bezpieczeństwa aktywowaliśmy na naszej stronie internetowej usługę anonimizacji adresów IP. Oznacza to, że przed przekazaniem do USA adres IP użytkownika skracany jest przez Google w obrębie Państw Członkowskich Unii Europejskiej lub w innych państwach sygnatariuszach konwencji o Europejskim Obszarze Gospodarczym.
Google będzie wykorzystywać te informacje, aby analizować korzystanie przez Państwa ze strony internetowej w celu tworzenia raportów na temat aktywności na tej stronie internetowej oraz świadczenia na rzecz administratora tej strony internetowej innych usług związanych z korzystaniem ze stron internetowych i z Internetu.
Kiedy odwiedzają Państwo naszą stronę internetową, proszeni są Państwo o wyrażenie zgody na korzystanie z takich plików cookie, które nie są niezbędne wyłącznie do eksploatacji strony internetowej.
Przez odpowiednie ustawienie parametrów oprogramowania przeglądarki internetowej można zapobiec zapisywaniu plików cookie, zwracamy jednak uwagę na to, że w takim przypadku niemożliwe może być korzystanie ze wszystkich funkcji tej strony internetowej w pełnym zakresie.
Ponadto, instalując wtyczkę do przeglądarki internetowej, można zapobiec przesyłaniu do firmy Google i wykorzystywaniu przez Google informacji zgromadzonych przez pliki cookie (łącznie z adresem IP). Odpowiednią wtyczkę mogą Państwo pobrać i zainstalować z następującej strony internetowej: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl Tu znajdą Państwo dalsze informacje dotyczące wykorzystywania danych przez Google Inc.: https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl
- Certyfikaty zabezpieczeń
Informacja o bezpieczeństwu połączenia – czyli dane przesyłane pomiędzy użytkownikiem końcowym a serwerem, na którym znajduje się strona, jak i autentyczność serwera potwierdzona jest certyfikatem. Zastosowany certyfikat zapewnia szyfrowanie do 256 bit, zawiera informacje o firmie (w danych autoryzacyjnych) oraz gwarantuje obsługę urządzeń standardowych jak i mobilnych. Gwarancja finansowa wystawcy to kwota 1,25 ml $, zgodnie z prezentowanymi przez niego parametrami. Każdorazowo, autentyczność strony jak i bezpieczeństwo i szyfrowanie połączenia z portalem topaz24.pl, potwierdzana jest umiejscowieniem kłódki w pasku adresu przeglądarki wszystkich popularnych przeglądarek internetowych – Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Internet Explorer, Microsoft Edge i inne.
- Przetwarzanie danych osobowych z uwagi na współpracę z partnerami biznesowymi
Postanowienia niniejszego punktu znajdują zastosowanie dla przetwarzania danych osób fizycznych w związku z nawiązywaniem kontaktów biznesowych, prowadzeniem negocjacji umownych oraz zawieraniem i wykonywaniem umów. Obowiązują one także dla przetwarzania danych osób kontaktowych, odpowiedzialnych za prowadzenie relacji biznesowych, które same nie muszą być stroną umowy.
Konkretny zakres przetwarzanych danych osobowych w dużej mierzy zależy od łączącej nas z Państwem relacji biznesowej oraz zakresu świadczonych usług. Z tego powodu nie wszystkie z informacji zawartych w niniejszym dokumencie będą miały zastosowanie w Państwa przypadku.
Zasadniczo przetwarzane przez nas dane pozyskiwane są od osób, których dane dotyczą. Jednakże w pewnych sytuacjach, w celu zapewnienia zgodności z prawem lub realizacji prawnie uzasadnionych interesów (np. w ramach weryfikacji partnera biznesowego), może się okazać konieczne przetwarzanie danych uzyskanych od podmiotów trzecich. Mogą nimi być inne firmy, organy państwowe, urzędy lub wywiadownie gospodarcze. Dane mogą być także pozyskiwane z publicznych rejestrów czy innych źródeł publicznie dostępnych (np. przy pomocy wyszukiwania internetowego).
Zakres przetwarzanych danych osobowych może obejmować: dane podstawowe (np. imię i nazwisko, adres i inne dane kontaktowe, datę i miejsce urodzenia oraz obywatelstwo), dane identyfikacyjne i uwierzytelniające (np. wyciągi/odpisy z rejestrów publicznych, numer dowodu osobistego, wzór podpisu), dane dotyczące Państwa zatrudnienia (np. zajmowane stanowisko, dział, przełożony), dane dotyczące łączącej nas relacji biznesowej (np. dane do płatności czy dotyczące zlecenia), nazwa i identyfikator użytkownika, dane z zakresu compliance (np. informacje nt. referencji, postępowań upadłościowych, prowadzonych postępowań pozostających w związku z przedmiotem współpracy), a także inne, porównywalne do powyższych kategorie danych.
1) Cele przetwarzania danych / podstawa prawna
Realizacja zobowiązań wynikających z umowy (artykuł 6 ustęp 1 litera b) RODO)
Cele przetwarzania danych wynikają z dokonywania czynności prowadzących do zawarcia umowy, prowadzenia relacji biznesowej w oparciu o zawartą umowę oraz realizacji zobowiązań umownych.
Jeżeli zawarli Państwo z nami umowę, która została podpisana podpisem elektronicznym, przetwarzaniu podlegają związane z tym dane, w szczególności adres e-mail, numer IP, sygnatury dotyczące zmian dokonywanych w dokumentach.
Wypełnianie obowiązków prawnych (artykuł 6 ustęp 1 litera c) RODO)
W niektórych przypadkach, cele przetwarzania danych wynikają z wymogów prawnych. Należą do nich m.in. wypełnianie obowiązków w zakresie archiwizacji i identyfikacji, np. w ramach przepisów dotyczących przeciwdziałaniu praniu pieniędzy, obowiązku kontroli podatkowej lub innych obowiązków sprawozdawczych, a także przetwarzanie danych w celu udzielania odpowiedzi na zapytania uprawnionych organów państwowych.
Realizacja prawnie uzasadnionych interesów (artykuł 6 ustęp 1 litera f) RODO)
Dla właściwej realizacji umowy może się okazać konieczne dalsze przetwarzanie Państwa danych osobowych. Prawnie uzasadnione interesy stanowią tu w szczególności: wybór odpowiedniego partnera handlowego, przeprowadzanie audytów celem sprawdzenia zgodności, przeprowadzanie weryfikacji mających na celu ocenę finansową, przetwarzanie danych osób kontaktowych, przyporządkowywanie wyników pracy do poszczególnych partnerów biznesowych, prowadzenie sprawozdawczości finansowej, prowadzenie negocjacji biznesowych z osobami kontaktowymi z ramienia obecnych i przyszłych partnerów biznesowych.
2) Kategorie odbiorców
Dostęp do Państwa danych osobowych uzyskują jedynie te podmioty, dla których jest to niezbędne celem realizacji zobowiązań umownych, prawnie uzasadnionych interesów lub wypełnienia obowiązków prawnych. W celach wskazanych powyżej, dostęp do Państwa danych osobowych mogą także otrzymać podmioty przetwarzające dane na nasze zlecenie, urzędy oraz inni usługodawcy.
Ponadto celem wypełnienia zobowiązań umownych dane te mogą być przekazywane innym spółkom w obrębie grupy Topaz.
3) Okres przechowywania
Dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak długo będzie to konieczne do realizacji wyżej wymienionych celów przetwarzania. Okres ten może się różnić w zależności od celu przetwarzania, a także wymogów prawnych dot. przechowywania konkretnego rodzaju danych. Jako przykładowe terminy można wskazać termin przedawnienia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej oraz przedawnienia zobowiązań podatkowych, wynoszące odpowiednio 3 oraz 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym roszczenie stało się wymagalne lub w którym upłynął termin płatności podatku. W szczególnych przypadkach czas przechowywania może wybiegać poza określony powyżej (np. dokumentacja budowlana).
4) Obowiązek udostępnienia danych
W ramach naszej relacji biznesowej są Państwo zobowiązani udostępnić te dane osobowe, które są niezbędne do jej podjęcia, prowadzenia i zakończenia oraz do wypełnienia związanych z nią obowiązków, a do których zbierania jesteśmy zobowiązani przepisami prawa lub uprawnieni z uwagi na prawnie uzasadnione interesy. Bez tych danych zasadniczo nie będziemy w stanie nawiązać z Państwem relacji biznesowej.
5) Przekazywanie danych do krajów trzecich
Jeżeli konieczne będzie przekazanie danych osobowych odbiorcom spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, nastąpi ono jedynie w przypadkach, gdy Komisja Europejska stwierdzi, że w danym kraju trzecim obowiązuje odpowiedni poziom ochrony danych. Wobec braku takiej decyzji, przekazanie może nastąpić przy zastrzeżeniu poziomu ochrony co najmniej równego poziomowi ochrony obowiązującemu na terytorium UE (np. za pomocą standardowych klauzul umownych UE), lub gdy udzielą nam Państwo na to zgody.
6) Nazwa i dane kontaktowe administratora danych oraz dane kontaktowe inspektora ochrony danych
Administratorem danych osobowych jest właściwy podmiot z grupy Topaz, z którą nawiązywane lub prowadzone są relacje biznesowe.
W przypadku istnienia współadministrowania danymi, otrzymają Państwo stosowne informacje od administratora, z którym nawiązywane lub prowadzone są relacje biznesowe. Właściwy podmiot jest również odpowiedzialny za wypełnianie zobowiązań wynikających z RODO.
W razie pytań dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych prosimy o kontakt z inspektorem ochrony danych, listownie na adres administratora z dopiskiem „Inspektor Danych Osobowych” lub też elektronicznie za pomocą adresu e-mail daneosobowe@topaz24.pl.
- Zakupy w sklepach Topaz
Kamery bezpieczeństwa – monitoring
W razie Państwa wizyty w sklepie Topaz, przetwarzamy Państwa dane w celu w celu ochrony naszych klientów, pracowników i naszej własności (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Użycie kamer bezpieczeństwa jest sygnalizowane przez wyraźnie widoczny piktogram w sklepach, a informacje o monitoringu znajdują się przy wejściu do każdego naszego sklepu i innego obiektu usługowego. Dane z nagrań monitoringu przetwarzane są do trzech tygodni, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy dane te są niezbędne do prowadzenia postępowania w sprawie (np. kradzieże), wówczas dane te są przechowywane do czasu zakończenia postępowania. Szczegółowe zasady stosowania monitoringu zostały opisane w Polityce obsługi i korzystania z monitoringu wizyjnego, dostępnej w biurze Administratora pod adresem wskazanym w pkt. 1.
Faktury
Jeżeli dla celów udokumentowania sprzedaży wystawiana jest faktura, dane niezbędne do jej sporządzenia przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z zakresem określonym w przepisach podatkowych. Jeżeli zażyczysz sobie umieszczenia na fakturze innych swoich danych będą one przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO. Dane będą przechowywane zgodnie z terminami określonymi w przepisach podatkowych.
- Zastrzeżenia
Niniejsza Polityka Prywatności nie obejmuje jakichkolwiek informacji dotyczących usług lub towarów innych podmiotów niż Administratora danych, które zostały zamieszczone na stronie internetowej www.topaz24.pl komercyjnie, gościnnie, na zasadach wzajemności lub niesłużących osiągnięciu efektu handlowego.
Administrator danych nie odpowiada za działania lub zaniechania użytkowników, skutkiem których Administrator danych przetwarza podane przez nich dane osobowe w sposób określony w niniejszej Polityce prywatności.
Administrator danych zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, w tym zmian Polityki prywatności, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości stron internetowych strony internetowej, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw do serwisu oraz dokonania wszelkich czynności prawnych dozwolonych przez obowiązujące przepisy prawa. Wszelkie czynności dokonywane przez Administratora danych nie mogą naruszać praw użytkownika i będą przeprowadzane poprzez aktualizację na stronie internetowej, lub jeżeli wymaga tego prawo, poprzez aktywne informowanie o zmianach.